Centrum handlowe Nowe Czyżyny umacnia swoją pozycję na lokalnym rynku i zwiększa potencjał leasingowy. Potwierdzają to najnowsze badania przeprowadzone przez brytyjską firmę analityczną CACI. W kluczowych dla Nowych Czyżyn pierwszej i drugiej strefie zasięgu, centrum handlowe ma blisko 10-procentowy udział w rynku, na którym klienci rocznie wydają ponad 770 mln EUR!
To plasuje Nowe Czyżyny wysoko, bo aż na 5. miejscu na tym obszarze. Wyprzedzają je tylko 4 największe krakowskie centra handlowo-rozrywkowe. Będący w portfolio Newbridge obiekt jest jedynym działającym w formacie convenience centrum handlowym, który ma tak duży udział w analizowanym rynku.
- W kluczowych dla nas strefach, liczących łącznie 374 tys. potencjalnych klientów, mamy dziś niezwykle silną pozycję. Jesteśmy nie tylko jednym z najchętniej wybieranych krakowskich centrów handlowych, ale przede wszystkim najchętniej wybieranym obiektem convenience. W sumie, nasz zasięg obejmuje rynek liczący blisko 1,2 mln potencjalnych klientów i porównywalny jest z największymi obiektami w mieście – mówi Marta Drzewiecka, Director Newbridge Poland.
Z tego potencjału rynkowego Nowe Czyżyny potrafią korzystać. W okresie lockdownów znaczna część najemców mogła prowadzić działalność - dostępne dla klientów było nawet 50% oferty. Jednocześnie footfall był tam znacznie lepszy aniżeli w konkurencyjnych obiektach. Luzowanie obostrzeń przynosiło natomiast każdorazowo szybkie odbicie i stabilizację footfallu na poziomie zbliżonym do tego sprzed pandemii. Taką sytuację obserwuje się także w ostatnich dniach.
- Dla wielu mieszkańców I i II strefy jesteśmy dziś centrum pierwszego wyboru na codzienne zakupy, czemu sprzyja rozwijana w ostatnich latach kompaktowa i komplementarna oferta. Wybierają nas przede wszystkim wielopokoleniowe rodziny. Obiekt posiada także lojalne grono klientów, które stale się poszerza, na co wpływ ma m.in. rozwój tej części Krakowa – mówi Karolina Nitowska, Lesing Manager w Newbridge Poland.
Mocna pozycja Nowych Czyżyn na lokalnym rynku jest zasługą kilku kluczowych czynników. Po pierwsze, od ponad 2 lat centrum handlowe rozwija tenant mix, wprowadzając do niego nowe marki przede wszystkim z segmentu fashion i home. Klienci mogą tutaj znaleźć sklepy z kilkunastu kategorii, a wśród nich m.in. Carrefour, Leroy Merlin, CCC, Rossmann, Douglas, Pepco, Orsay, Jysk, RTV Euro AGD czy home&you.
- Zarówno nowe marki, chcące rozwijać się w centrach convenience w Krakowie dostrzegają nasz potencjał, jak również nasi wieloletni partnerzy biznesowi, którzy decydują się nie tylko na przedłużanie umów, ale w wielu przypadkach także na dodatkowe inwestycje. Wpływ na to mają m.in. zadowalające wyniki, jakie są w stanie tutaj osiągnąć najemcy – dodaje.
Duże oddziaływanie centrum handlowego to także zasługa zmian, jakie zaszły w tym obiekcie. W ostatnich 2 latach Nowe Czyżny przeszły rebranding, który był efektem odświeżenia samego formatu convenience i stworzenia jego nowej jakości. Zrealizowano kilka dużych prac modernizacyjnych, obejmujących m.in. pasaże handlowe, strefę food court, strefy relaksu czy teren wokół centrum handlowego.
- Mimo iż Nowe Czyżyny to jedno z pierwszych krakowskich centrów handlowych, obiekt stale się rozwija i podąża za zmieniającymi się trendami rynkowymi. To sprawia, że pomimo długiego stażu nie tylko nie traci na atrakcyjności wśród klientów i najemców, ale także stale umacnia swoją pozycję na lokalnym rynku, co widać chociażby w badaniach CACI - dodaje.
Czynnikiem, który na to wpływa jest bez wątpienia także sam format convenience, przeżywający w Polsce renesans. W jego rozwoju Newbridge poszedł jednak o krok dalej. – Widać to zwłaszcza w naszym tenant mix’ie, który jest znacznie szerszy niż tenant mix tradycyjnego centrum convenience. Wciąż mocno opieramy się na ofercie spożywczej czy budowlanej, to nasi anchorzy, ale mamy także mocno rozwiniętą ofertę modową, home&deco, RTV/AGD, zdrowia i urody, usługową czy value retailers – wylicza Marta Drzewiecka.
Ale potencjał leasingowy Nowych Czyżyn kryje się nie tylko w samym obiekcie, także w jego lokalizacji. Krakowski rynek jest dziś jednym z najbardziej chłonnych. Siła nabywcza wynosi tutaj 9195 EUR na mieszkańca, co plasuje miasto na 8. miejscu w Polsce. Nie bez znaczenia jest bezpośrednie sąsiedztwo obiektu. Nowe Czyżyny otoczone są największymi nowohuckimi osiedlami, zarówno tymi starszymi, jak i nowymi inwestycjami, przyciągającymi zwłaszcza osoby młode, w tym zamożniejsze rodziny z dziećmi.
- Lokalizacja Nowych Czyżyn sprawia, że znajdujemy się w centrum życia lokalnej społeczności. Fakt, że jesteśmy na wyciągnięcie ręki, a do tego mamy tak szeroką ofertę, to jeden z najmocniejszych atutów centrum handlowego, także w kontekście kolejnych otwarć – przekonuje Karolina Nitowska.
Tagi: Nowe Czyżyny, Newbridge
***
Centrum Nowe Czyżyny zlokalizowane jest w Krakowie przy ul. Medweckiego 2. Otwarty w 2002 roku obiekt ma powierzchnię 31 tys. m kw. GLA i liczy sobie 77 sklepów, restauracji i punktów usługowych. Wśród kluczowych najemców znaleźć można m.in. Carrefour, Leroy Merlin, Jysk, RTV Euro AGD, home&you, Douglas, Rossmann, Orsay, Big Star, Pepco, KFC i CCC. Zmotoryzowani mają tutaj do dyspozycji ponad 850 miejsc postojowych. Centrum handlowe znajduje się w portfolio Newbridge Poland. Zarządcą jest Apsys Polska S.A./ nowe-czyzyny.pl
Newbridge Poland to spółka założona w 2015 roku przez międzynarodową grupę Somerston, skupiająca się na inwestowaniu w centra handlowe typy ‘convenience’ oraz parki handlowe. Obecnie w portfolio Newbridge Poland znajduje się 6 obiektów handlowych w Polsce: Centrum Nowe Czyżyny w Krakowie, Centrum Nowe Bielawy w Toruniu, Centrum Nowa Górna w Łodzi oraz Parki Handlowe Newbridge, zlokalizowane w Grodzisku Mazowieckim, Włocławku i Namysłowie. Więcej informacji: newbridge.com.pl
Źródło: Nowe Czyżyny/Newbridge