Opcja na wynos coraz popularniejsza
Pandemia to wielkie wyzwanie dla branży gastronomicznej, szczególnie dotyczy to mniejszych, lokalnych biznesów, które walczą o zmniejszenie strat finansowych i przetrwanie na rynku.
Szansą na podniesienie się z tej sytuacji jest nie tylko coraz większa kreatywność restauratorów, ale także wzrost zainteresowania konsumentów opcją zakupu dań na wynos lub z dowozem. Już teraz eksperci szacują, że jedzenie na wynos będzie jednym z mocnych trendów w 2021 roku.
Jak wynika z badania Santander Consumer Banku “Polaków portfel własny – zakupy w dobie pandemii”, z możliwości zamówienia online posiłków z dostawą do domu korzysta obecnie już co czwarty Polak (27 proc.) Takie rozwiązanie najbardziej przyciąga młodsze pokolenie, szczególnie osoby w wieku 18-29 lat (61 proc.) oraz 30-39 lat (39 proc.). Chętniej decydują się na nie również mieszkańcy dużych miast.
- Pandemia wzmocniła trend jedzenia na wynos, tym bardziej, że obecnie to jedyny sposób, aby skorzystać z usług restauracji. Przy takiej ilości czasu spędzanego w domu i w kontekście pracy zdalnej, zalety takiego rozwiązania są niepodważalne. Dla konsumentów to wygodna i szybka opcja na rodzinny posiłek w dobie koronarzeczywistości - mówi Anna Brzozowska, przedstawicielka Nowych Czyżyn.
Czy to oznacza, że po „odmrożeniu” gastronomii klienci nie wrócą do stołowania się w restauracjach i kawiarniach? Wręcz przeciwnie. Według badania, wizyt w restauracjach najbardziej brakuje ankietowanym w wieku 18-29 lat – 37 proc. z nich najbardziej oczekuje na ich otwarcie.
Gdzie w Krakowie zamówisz jedzenie na wynos oraz w dostawie?
W oczekiwaniu na kolejne luzowanie obostrzeń, restauracje i kawiarnie, również te w centrach handlowych, realizują wyłącznie sprzedaż na wynos i z dowozem. Na gastronomicznej mapie Krakowa takich miejsc, działających w ścisłym reżimie sanitarnym, nie brakuje.
Należą do nich m.in. Centrum Handlowe Nowe Czyżyny, gdzie w trybie na wynos i z dowozem funkcjonuje np. restauracja Domino’s Pizza. W pizzerii znajdziemy specjalne oferty dostosowane do pandemicznej rzeczywistości m.in. zestawy na filmowy wieczór z bliskimi, liczne rabaty na najbardziej popularny włoski przysmak oraz bezkontaktową dostawę w 30 minut.
W takim trybie działa również restauracja Olimp wydająca dania kuchni europejskiej na wagę czy Sevi Kebab oferujący tureckie przysmaki z mięsem wołowym i drobiowym, sałatki oraz dania wege. W Silver Dragon spróbujemy kuchni chińskiej, wietnamskiej oraz tajskiej, m.in. sajgonek, makaronów z warzywami i mięsem, kultowego Pad Thai czy dań z kurczakiem i sosami. Z kolei do stoiska Wasabi Sushi To Go warto wstąpić po gotowe zestawy sushi przygotowane przez masterów oraz półprodukty kuchni orientalnej idealne do przygotowania potrawy w domu.
- Nasi klienci nie muszą rezygnować z ulubionych dań, przekąsek, wypieków czy aromatycznej kawy, po które można wstąpić przy okazji codziennych zakupów czy po drodze z pracy do domu. Wybór jest szeroki, więc znajdą tu coś dla siebie amatorzy włoskiego jedzenia, jak i wciąż modnych tureckich czy azjatyckich kulinariów. W ten sposób konsumenci rekompensują sobie głód podróży - wyjaśnia Anna Brzozowska.
Dodatkowo, mimo funkcjonowania w ograniczonym zakresie, krakowscy restauratorzy znaleźli sposoby na zwiększenie sprzedaży. Przykładem jest m.in. zlokalizowana w Nowych Czyżynach restauracja KFC, która obok możliwości zamówienia posiłków przez telefon lub online z odbiorem w restauracji, oferuje tzw. Parking Pickup, dzięki czemu klient otrzymuje zamówienie prosto pod drzwi zaparkowanego samochodu.
Próbujemy nowych kuchni, ale kupujemy lokalnie
Jak przekonuje przedstawicielka centrum, w dobie pandemii klienci stawiają również na lokalne biznesy z najbliższego otoczenia. Przykładem są lokale gastronomiczne w Nowych Czyżynach, gdzie z opcji zamawiania posiłków na wynos korzystają mieszkańcy pobliskich osiedli, a także pracownicy sąsiadujących biur. – Klienci obserwując przedłużający się lockdown, coraz chętniej wspierają lokalną gastronomię. Przekłada się to na wybór miejsc z najbliższego otoczenia, odwiedzanych np. przy okazji zakupów w pobliskim centrum handlowym, m.in. małych kawiarni, piekarni rzemieślniczych czy typowo krakowskich marek – mówi Anna Brzozowska.
Do takich miejsc z tradycjami należą m.in. kawiarnia Nakielny, piekarnie i cukiernie Krakowskie Wypieki, Awiteks oraz Buczek, w których znajdziemy np. szeroki wybór pieczywa, ciast, deserów, kaw czy zimnych napojów. Do dyspozycji jest również punkt gastronomiczny dostępny w sklepie Carrefour, serwujący dania na ciepło oraz stoisko Crazy Bubble, gdzie krakowianie mogą spróbować kultowego tajwańskiego napoju na bazie herbaty z kuleczkami tapioki. We wszystkich sześciu miejscach mieszkańcy mogą skorzystać z opcji zamówienia i odbioru jedzenia na miejscu.
***
Centrum Nowe Czyżyny zlokalizowane jest w Krakowie przy ul. Medweckiego 2. Otwarty w 2002 roku obiekt ma powierzchnię 31 tys. m kw. GLA i liczy sobie 77 sklepów, restauracji i punktów usługowych. Wśród kluczowych najemców znaleźć można m.in. Carrefour, Leroy Merlin, Jysk, RTV Euro AGD, home&you, Douglas, Rossmann, Orsay, Big Star, Pepco, KFC i CCC. Zmotoryzowani mają tutaj do dyspozycji ponad 850 miejsc postojowych. Centrum handlowe znajduje się w portfolio Newbridge Poland. Zarządcą jest Apsys Polska S.A../ nowe-czyzyny.pl
Newbridge Poland to spółka założona w 2015 roku przez międzynarodową grupę Somerston, skupiająca się na inwestowaniu w centra handlowe typy ‘convenience’ oraz parki handlowe. Obecnie w portfolio Newbridge Poland znajduje się 6 obiektów handlowych w Polsce: Centrum Nowe Czyżyny w Krakowie, Centrum Nowe Bielawy w Toruniu, Centrum Nowa Górna w Łodzi oraz Parki Handlowe Newbridge, zlokalizowane w Grodzisku Mazowieckim, Włocławku i Namysłowie. Więcej informacji: newbridge.com.pl
Źródło: Nowe Czyżyny/Newbridge